DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
İstemci-Taraflı Skript Dilleri
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
SE 480
Güz/Bahar
3
0
3
5
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı -
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Dersin amacı istemci taraflı script dilleri olan JavaScript'i detaylı olarak incelemektir. Konu başlıkları temel JavaScript dilini, DOM kullanımını, CSS yazımını, JQuery kütüphanelerini, medya ve grafik yazımını, ve HTML5 API lerini içerir.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • süreç istekleri için olay işlemelerini kullanabilecekler
  • sayfa elemanlarına DOM modelini kullanarak ulaşabilecekler
  • web sayfalarının görünümünü JavaScript kullanarak değiştirebilecekler
  • HTML dokümanlarının görsel sunumunu değiştirmek için CSS kullanabilecekler
  • HTML5 API’lerini kullanabilecekler
Ders Tanımı Bu ders tarayıcı teknolojileri hakkında ön bilgileri ve JavaScript kullanarak skript yazmayı içerir. Ağırlık, son kullanıcı için iyi kodlama çalışmalarını ve kullanılabilirlik ölçülerine verilmiştir. Dersin ana konusunu istemci-taraflı JavaScript uygulamalarını geliştirmek oluşturur.
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Derse giriş ve çekirdek JavaScript Flanagan, JavaScript: The Definitive Guide, Bölüm 1-4
2 Komutlar ve Nesneler Flanagan, JavaScript: The Definitive Guide, Bölüm 5 ve 6
3 Dizinler ve Fonksiyonlar Flanagan, JavaScript: The Definitive Guide, Bölüm 7 ve 8
4 Sınıflar ve Modüller Flanagan, JavaScript: The Definitive Guide, Bölüm 9
5 Web Tarayıcısında JavaScript Flanagan, JavaScript: The Definitive Guide, Bölüm 13 ve 14
6 Doküman nesne modeli (DOM) Flanagan, JavaScript: The Definitive Guide, Bölüm 15
7 Doküman nesne modeli (DOM) Flanagan, JavaScript: The Definitive Guide, Bölüm 15
8 Ara Sınav -
9 CSS skriptleri Flanagan, JavaScript: The Definitive Guide, Bölüm 16
10 CSS skriptleri Flanagan, JavaScript: The Definitive Guide, Bölüm 16
11 Olay idaresi Flanagan, JavaScript: The Definitive Guide, Bölüm 17
12 JQuery Kütüphanesi Flanagan, JavaScript: The Definitive Guide, Bölüm 19
13 HTML5 APIs Flanagan, JavaScript: The Definitive Guide, Bölüm 22
14 Dersin gözden geçirilmesi
15 Dönemin değerlendirilmesi
16 Dönemin değerlendirilmesi
Ders Kitabı Flanagan, D. (1998). JavaScript: The definitive guide. O’Reilly: Sebastopol, CA. ISBN 9781565923928.
Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
2
60
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
2
60
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
2
32
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
2
20
Final Sınavı
1
30
    Toplam
150

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Matematik, Fen Bilimleri, Bilgisayar Bilimleri ve Yazılım Mühendisliği konularında yeterli bilgi sahibidir; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, Yazılım Mühendisliği problemlerinde kullanır.

X
2

Karmaşık Yazılım Mühendisliği problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer; bu amaca uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular.

X
3

Karmaşık bir yazılım sistemini, süreci veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar, gerçekleştirir, sınar, doğrular, raporlar, ölçer ve bakımını yapar; bu amaçla modern yöntemleri uygular.

X
4

Yazılım Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirir, seçer ve kullanır; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.

X
5

Yazılım Mühendisliği problemlerinin incelenmesi için deney tasarlar, deney yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar.

6

Yazılım Mühendisliği disiplini içinde ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışır; bireysel çalışma sergiler.

X
7

Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; etkin rapor yazar ve yazılı raporları anlar, tasarım ve üretim raporları hazırlar, etkin sunum yapar, açık ve anlaşılır talimat verir ve alır.

X
8

Mühendislik ve Yazılım uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi sahibidir; mühendislik ve yazılım çözümlerinin hukuksal sonuçlarının farkındadır.

9

Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibidir. 

10

Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibidir; girişimcilik, yenilikçilik hakkında bilinçlidir; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir.

11

Bir yabancı dili kullanarak Yazılım Mühendisliği ile ilişkili konularda, bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1)

X
12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilgiye erişebilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler; insanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini Yazılım Mühendisliği alanıyla ilişkilendirir. 

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest